woensdag 19 juni 2013

Jeetje Logeetje, 12


Vandaag begonnen de tuinders met het dompelen van de stammen die geënt zijn met Shii-takes.
Één van de stammen stond al in de bloei en zo kon Jeetje dus zien en ervaren wat dat eetbare hout dus is. Ze vond het prachtig en lekker!
Het tillen van de stammen was wel erg zwaar werk dus keek Jeetje vol aandacht vanaf de Shii-takes toe.

Na de lunch kwam onze vrolijke Hans Hoef, de hoefsmid van de ezelmeiden. Spannend! De poesjes keken vanachter het keukenraam samen met Jeetje. Veiligheid voor alles want Suus de ezel wil nog wel eens een trap uitdelen tijdens haar pedicure-beurt. En dat mag ze van mij hoor het is best pijnlijk om zorgen hoefjes te hebben. Nadat de hoefjes weer waren bekapt gingen Silje en Jeetje even een stuk hoef van dichtbij bekijken. Silje vindt dat altijd heerlijk ruiken. Jeetje en ik denken daar iets anders over al showt Jeetje wel dapper het stuk hoef.



Meneertje Dirk heb ik vandaag weer helemaal klit-vrij gekamt, een hele klus want hij heeft een dubbele vacht.

Inmiddels liggen Pip en Jeetje al in dromenland samen met bulldog Bjorn. Silje, Bep en meneertje Dirk zijn nog lekker buiten aan het spelen....


4 opmerkingen:

  1. Is Bjorn de dag een beetje goed doorgekomen? Voor hem zal ik blij zijn als het weer snel af gaat koelen!
    Wat een fantastische logeerpartij heeft mijn meisje bij jullie, ik geniet enorm van haar avonturen en het 'kijkje in de keuken' bij jullie. Zo had ik geen idee hoe het zit met Shii-takes... dus die jeetje kan mij nog heel wat bijleren als ze straks weer thuis is ;)
    En een echte hoefsmid op bezoek... wauw! Fijn dat de meisjes weer goedgeschoeid, ehhe, gehoefd rond kunnen stappen.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterre en cehabowoensdag, 19 juni, 2013

    haha Jeetejanita... ik denk dat Jeetje wil blijven bij al de diertjes!!!!
    't zal voor meneertje Dirk ook wel weer wat luchtiger zijn nu!!
    en ik denk dat zo'n stuk hoef ook niet lekker ruikt, maar ieder zijn zin!! welterusten voor straks!!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die avonturen van het logeetje Jeetje! Ik volg haar op de voet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die jeetje ,maakt wat avondturen bij jullie mee zeg
    en wat fijn dat de ezelmeisjes weer helemaal op en top kunnen rondwandelen

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.